2016-07-05

Andra rättegångsdagen vid lunchtid på rättscentrum Porslinsgatan 14b visade jag vägen från centralstationen för ett gäng nationella som åkt från Landskrona men vi kom inte ens framför ingången utan stod på Exercisgatan när polisen kom och pratade. Platschefen tog mig avsides och förklarade att jag var avvisad från platsen utanför rättegångsingången och inte heller inne i rättegångssalen fick jag vistas som publik enligt PL13 ordningslagen. Det berodde tydligen på att mina åsikter (vad dessa åsikter skulle vara sas aldrig) upprörde våldsvänstern som befinner sig på platsen så mycket att det skulle bli ordningsstörningar. Jag frågade om det gäller hela veckan när rättegången pågår och han sa att samma beslut med säkerhet skulle tas igen så det skulle inte vara någon idé för mig att försöka besöka igen. Jag frågade om det berodde på att det är enklare att avisa mig än att avisa våldsvänstern om de skulle attackera men det förnekade han, jomenvisst tänkte jag och gick därifrån med besökarna från Landskrona till Hansa där de vek av till centralen och jag åt andra hållet.

Ja jag hängde inte på till Lund, hade inga affischer på mig att sätta upp.